Mangfoldighed, nærvær og tryghed er nøgleord

Nærværende voksne skaber forudsætning for gode relationer

Gode sociale relationer er en forudsætning for børns trivsel, læring og udvikling.

Hos Børnehaven Hans Egede har vi fokus på, at alle børn har mulighed for kontakt med nærværende voksne gennem hele dagen.

Vi skaber forudsætning for den gode relation.

Den gode relation opstår når børn ses og mødes med smil og interesse fra andre børn og nærværende voksne.

Trygge Rammer skaber trivsel, læring og udvikling

Trivsel er en forudsætning for børns læring og derigennem udvikling.

Trygge rammer er en vigtig forudsætning for børns trivsel, læring og udvikling.  Omsorgsfulde voksne der hjælper barnet når det har brug for hjælp, som trøst, at løse konflikter eller at få tøj på.

Tydelighed i samarbejdet og de forventninger vi har til hinanden, er med til at skabe tryghed og forudsigelighed for alle.

Dette kan være at, du sørger for at dit barn altid har skiftetøj og passende overtøj i garderoben, at personalet og du som forældre er tilgængelig i det omfang der er behov for det – hvis du har brug for at spørge om noget, eller vi vil fortælle en oplevelse vi har haft med dit barn.

Mangfoldighed som en ressource

Mangfoldighed ser vi i Hans Egede som en ressource.

Børnegruppen får på baggrund af de forskellige nationaliteter muligheden for at tilegne sig kompetencer som accept, tolerance, rummelighed samt bevidsthed om at vi hver især er forskellige, og at vi gennem fællesskaber kan gøre en forskel.